söndag 14 mars 2010

Anna och könet

Anna vann, vet inte riktigt vad man ska tycka. Vi får se, låten känns ju lite tråkig.

Igår rann dock tårarna. Inte för Anna, utan för ett blogginlägg. HÅLL I ER NU: Jag var inne på Lady Dahmers blogg, där jag hittade denna blogg och DÄRIFRÅN (pust) hittade jag detta inlägg:

En vacker saga

Och tårarna kom. Mest för jag kände med den lilla pojken och min skitunge hållit mig vaken natten före så jag var lite känslig.

Varför får man inte vara känslig, gilla rosa och klänningar när man är pojke?
Varför är man tvingad att vara känslig och söt som flicka?

Mitt barn ska få lära sig att vara MÄNNISKA.
Man ska både lämna och ta plats, men det har fanimej inget med vad som finns mellan barnens ben!
Seriestrip från en favorit: Allt är relativt - gravidserier

//Li

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar